Orribile. Attenzione.\n\nCome indicato si tratta solo di qualcuno che affitta la sua camera di riserva solo in contanti. La camera, che probabilmente era bella in passato, era molto sporca: - strati di polvere, il letto sporco e macchiato, e aveva un forte odore di stantio. Pensavamo a sigarette stantie ma il proprietario ha insistito sul contrario, potrebbe essere stato umido/muffa. Il Wifi non funzionava. Non c'è la TV. Il bagno sporco e datato. Il proprietario chiede un deposito in contanti di 100 euro per una chiave senza pubblicità. La posizione è buona.\n\nPer quanto riguarda l'affermazione del proprietario che la sua motivazione per intraprendere questa attività era perché "Mi piace incontrare persone provenienti da paesi e culture diverse ecc ecc"... Non c'era per salutarci ed è arrivato 7 ore dopo verso le 9 di sera. Quando gli abbiamo spiegato che era orribile e abbiamo chiesto il rimborso anche offrendoci di pagare per una notte, ha categoricamente rifiutato. Dopo che è intervenuta la polizia siamo partiti pagando due notti a metà.\n\nCi sono hotel e suite disponibili nella zona immediata a prezzi simili che sono nettamente migliori.\n\nATTENZIONE: - Le persone spesso lasciano recensioni negative dopo un'esperienza negativa. Forse siamo stati solo sfortunati. Prenotate qui se volete. Ma NON CONSEGNATE I SOLDI fino a quando non siete felici delle condizioni. Una volta che lo fate, lui opera su una base del possesso è il 99% della proprietà.. Siete stati avvertiti.\n\nEra così brutto che anche senza un rimborso siamo andati altrove e abbiamo pagato di nuovo.
ha soggiornato dal 12/05/2019 al 16/05/2019
La risposta del gestore:
I have been managing my B&B for many years and I am grateful to the guests for the many positive comments received and also for the criticisms, useful to improve it and make it more and more welcoming. To the gentlemen. I didn't like my house, well it can happen! Faced with a very respectable opinion I would not have replied, but I find it necessary to deny some of the inaccuracies expressed:
1) I am not an improvised landlord, but the owner of a historic B&B in Rome, with a regular license and regional identification code;
2) The very dirt found in the room consisted only of a layer of dust on the chandelier, for which I apologize, alerting the staff in charge of cleaning to greater accuracy;
3) The bathroom is not old, it was built new only 3 years ago, and the floor is of the time, it is a Carthusian of the 30s that, because consumed, even when clean, does not appear shiny and perfect;
4) There is NO TV and there has never been a specific personal choice
5) NO smoking and never smoked in my house (I am not a smoker first),
6) Upon delivery of the keys, a document or a deposit of 100 euros must be left to guarantee the keys (in the total choice and discretion of the guest) to be returned upon check out, and all this is expressly indicated on the website of the b & b;
7) It is not always me personally taking care of the check-ins, because I happen to have work commitments. I am a theater director and it happens sometimes to be in the theater to work, but this has nothing to do with my pleasure of meeting people, which I confirm and endorse;
8) The "failure to return the money" refers to the "cancellation policy" adopted for my structure, duly indicated on the portal used for the booking.
The gentlemen, in the hope of having recognized their "alleged" rights, considered it appropriate to involve the Police (never happened in 20 years!), However, the intervened agents, having ascertained the groundlessness of the guests' claims, could not do anything. Therefore, between the start of a judicial procedure and that of a conciliatory solution, I preferred to undertake the second. Thank you for your attention and your patience!