Il Mulino

Excellent 9.5 / 10 (5)
Bed & Breakfast | Via Fondaccio, 217 - Arezzo | Zona: Campagna
Tel. 0575 97461 |
Write to Il Mulino if you need to contact the host for more information or special requests.
Send a request to the host
The request you are about to send is not binding and is not a booking
Arrival Date
Departure Date
Rooms
Adults
Children
No availability for the dates selected. (Minimum nights)
Età bambino 1
Età bambino 2
Età bambino 3
Età bambino 4
Name and surname
Email
Telephone
Notes
Terms and Conditions, Privacy Policy and Cookie Policy
Guests love it because: charming property, abundant breakfast, the design of the property.
Location and style
Our B&B is located at Vitiano district of Arezzo surrounded by nature, rich in archaeological sites and buildings of great architectural merit. "Il Mulino" is a prestigious dwelling to conjure up the thrill of the past, a building of the past brought into the present with unique touches guaranteeing top comfort.
Surroundings
Travellers staying with us will be able to explore the porperty's surroundings thanks to our helpful hosts.
Close by our guests will find monuments and places of interest for culture vultures.
Location
Our property is the perfect place for families who like to travel and want to feel at home, for work and business trips, for a romantic holiday in a quiet, reserved setting, if you're looking for peace and quiet, close to nature, away from the noise and bustle of the city.
Accommodation features
our guests receive private bathroom not en-suite, internet, freedom to return at leisure, car park, parking space, well-tended garden.
Our rooms
The rooms include internet access, TV.
There are 2 rooms all with private bathroom not en-suite.
Notes
Our delicious breakfasts to start the day.
We're pleased to welcome your furry friends.

Breakfast consisting essentially of sweet food: - Homemade biscuits, Croissant, packaged Marmellatine, coffee and / or milk, tea. - Packaged chocolate spread, rusks, packaged fruit juices.

  • Pets Allowed
  • Private bathroom
  • Breakfast included
  • Historic House
  • Romantic Atmosphere
  • Parking
  • Garden
  • TV
  • Free Wifi
  • Family
  • Business
  • Heating
Declared by the Innkeeper

Availability request
Choose date and rooms then wait for the confirmation from the host

Arrival Date
Departure Date
Number of nights: 0

Camere Doppie

Maximum Guests: 2
The rooms are furnished with fine nineteenth century furniture.
The Yellow Chamber is located in the old oil mill (14th century), while the Pink one is located in a recently restored environment.
Room
Camera Gialla x 2
Maximum Guests: 2 / Breakfast Included / Ensuite bathroom
Adults
Children
Children ages:
Breakfast
Breakfast Included
Basic rate
FREE cancellation!
Room
Camera Rosa x 2
Maximum Guests: 2 / Breakfast Included / Ensuite bathroom
Adults
Children
Children ages:
Breakfast
Breakfast Included
Basic rate
FREE cancellation!
A night minimum stay applies for this room
No availability for this class of room for the dates selected.

5 reviews

Property
Cleaning
Host
Location
Price/Quality
Breakfast
Overall Rating
9.5
5 reviews
federica
I stayed at Il Mulino with 2 friends and we all loved the experience. The place is incredibly pictoresque, with a lot of history to it. The owners are a lovely couple who is really committed to share this treasure with people who visit. We loved our stay there: the ambience, the cleanliness, the home made biscuits, the fruit from the garden...We hope to be back one day
stayed from 08/09/2016 to 08/10/2016
donatella
Rientrati da poco da una breve ma intensa vacanza. Avevamo scelto questo b&b perché ben impressionati dalla descrizione su questo stesso sito. Ottima scelta: Il Mulino, totalmente ristrutturato sulla base della struttura che lavorava olio fin dal '400, è di proprietà di un simpatico signore, il signor Olinto, disponibile a raccontarne la storia e a mostrarne gli interni. Poi, lui si ritira in buon ordine con la moglie e vi lascia totale libertà, quindi potete avere discrezione, silenzio, intimità e tanto silenzio. Vacanza che non dimenticheremo. Ci avevano detto preparasse ottime colazioni, e non ne dubitiamo, però non ne abbiamo usufruito perché i proprietari sono stati assenti per un paio di giorni, quindi potevamo usufruire della cucina e fare da soli. Un'ultima annotazione: bellissimo arredamento d'epoca.
stayed from 04/23/2016 to 04/25/2016
marisa
E' un antico mulino ristrutturato dove si può apprezzare una cura dei particolari dei coniugi che gestiscono questo piccolo museo della civiltà contadina. Venendo dal Molise abbiamo apprezzato la cortesia dei gestori nell'indicarci i luoghi da visitare in zona. Colazione ricca di confetture preparate in casa, torte, caffè, latte e tanto altro. Ad un passo da Arezzo è il posto giusto per riposare in tranquillità.
stayed from 08/08/2010 to 08/09/2010
cristina
Dobbiamo davvero complimentarci con i proprietari del Mulino, una struttura ideale per chi vuole soggiornare e visitare il territorio toscano. Il restauro spettacolare di un antichissimo mulino regala infatti un'atmosfera suggestiva e strettamente coinvolta nella storia della magnifica Terra di Toscana. L'ambiente è molto ben arredato, curato nei dettagli pulitissimo e tranquillo. I proprietari sono davvero gentilissimi e premurosi. La posizione è ideale per visitare le zone (davvero tantissime) tra Arezzo e Cortona. Non mancheremo di ritornare al Mulino per proseguire il nostro tour in Toscana!
stayed from 04/25/2013 to 04/27/2013
elena
É una antica casa Toscana con mulino che i proprietari hanno recuperato e ristrutturato, riportando alla luce la struttura e la storia del luogo. Ogni dettaglio è curatissimo e traspare l'amore è la passione dei proprietari per la casa e per la loro terra. L'arredamento è in tema con l'ambiente con pezzi di antiquariato e oggettività loca. e La, colazione é abbondante e ottima, l'ospitalità dei sig. Anna e Olinto impagabile. Anche la posizione é ideale, vicinissima al centro di Arezzo e a Cortona e al Trasimeno.
stayed from 04/08/2012 to 04/10/2012
The answer from the host:
Grazie mille per i complimenti e per aver scelto di soggiornare al B&B Il Mulino. Fa piacere ospitare persone con tanta sensibilità per la "storia". È uscita in questi giorni una guida turistica interessante che parla, appunto, di strutture ricettive e commerciali realizzate all'interno di ex edifici produttivi. Il titolo è: "Guida all'archeologia industriale della Toscana". Autore: Giuseppe Guanci. Naturalmente, l'ho già acquistata (a pag. 39 parla del mulino). Tanti saluti a lei e al resto della comitiva. Anna e Olinto Ferrettini.

Il Mulino

19741 visite
Member since June 2009
  • Telefono 0575 97461